Sunday, August 26, 2012

Praktikal

Salam..


Apa khabar semua ??




Apa cerita saya sekarang?
Saya dah habis praktikal..
Belajar pon dah habis  dengan rasminya..

Oh ya..  yang atas ni gambar mase bbq farewell cosmate2 saye..

Alhamdulillah.. dah melepasi latihan praktikal yang sangat perit dan jerih..
Saya praktikal haritu di SMK Ghafar Baba, sekolah kluster..
Hooooiiii sekolah kluster..sangat penat..

Tambahan pulak sy duduk ngn nenek.. bertambah2 penat..
Paham2 jelah duduk ngn orang tua macamana kan?

 Saya sepatutnye ajar fizik n kimia.
tp sbb kimia tu minor saya n cg kimia kt sekolah tu dh memang sedia ada banyak,
so sy kena amik subjek sains form 2.. kelas tu lelaki semua.. memang happening sangat kelas ni!! ^_^ seronok mengajar diorang..

Kelas lagi satu kelas 4 sains 1.. Semua pelajar kelas ni dapat 8A pmr. Saya kecut perut ms nk ajar kelas ni tau. Yelah ajar budak pandai, preparation mau kena banyak la.. tapi mcm biasalah.. still ada kekurangan dalam pengajaran kita.. yelah namanya pon guru praktikal.subjek fizik pulak tu, banyak yang kena dipelajari..

Oh ye, ni ade gambar masa kelas  4 sains 1 buat buka puasa sempena perpisahan saya ngn  diorang..

Muka agak kusam sebab hari tu adalah hari yang sangat memenatkan..


Saya keluar masa diorg tengah exam.. diorg plak kaki belajar untuk exam.. so walaupun saya masuk dalam klas b4 diorg jwb exam diorg leka nk study.. Sempat snap picture diorg tgh jwp paper jelah ..


Guru pembimbing?
Alhamdulillah guru pembimbing dua-duanya baik belaka dan memberikan banyak bimbingan. Guru pembimbing sains bagi saya A untuk markah dari guru pembimbing ^_^.. Hooray!!

Fizik pulak tak tau nak cakap sebab pengajaran agak horror skit. tp apa pun sy dah cuba yang terbaik untuk kefahaman diorang.. Serius cakap time praktikal ni sy x mampu nk buat benda yang terlalu exciting utk pengajaran dalam kelas.. sebab hidup sy agak kucar-kacir time praktikal. balik sekolah pukul 4 lbih, smpai 4.30 amik nenek kat umah mak long.. dok borak2 makan tgahari kt umah maklong dkt kol 6 br blik umah. pastu dah terbungkang tido.. Huih penat gila.. Malam plak wat lesson plan, kerah otak untuk rancang pengajaran yang terbaik buat student. Tp kalo malam tu kol 10 lbh saya selalu terlelap dah.. Tak tau lah, sbb sy sorang2 je kt umah, nenek dah tido jd nak buat kerja pn mcm mengantuk je. Nak tido lambat2 takut plak hehehe..

 Biasanya sy study subjek yg diajar kat sekolah. Kat sekolah jugak sy try buat latihan fizik dan siapkan segala kerja yang pentadbiran dan cg2 lain bagi.. huih sekolah kluster  cg2 banyak keje.. yelah nk kekalkan tahap kluster dia kan..

Saya tak tangkap gambr dengan guru pembimbing, tp cuma tangkap gambar hadiah yang guru pembimbing bagi je.. Haha.. sebenarnya gmbar dengan guru pembimbing kawan sy yg tgkp guna kamera dia, dia x bg lagi.

Oh ya saksikan pomander ball untuk kereta yang saya buat sendiri khas untuk guru pembimbing :)


Yang hijau tu untuk guru pembimbing fizik, yang oren untuk guru pembimbing sains.

Okeh lah .. dah2 la tu berceloteh ye.. Bye2.. Assalamualaikum ^_^

No comments:

Post a Comment