Saturday, January 15, 2011

First visit to Shah Alam!!

Hai! Hai! Hai!!!..

Alkisahnya Sabtu yang lepas..

Aku mengada-ngada nak pegi Shah Alam..

saja nak meninjau-ninjau keadaan Superman..

dan nak merepotkan keadaannya kepada emaknye..

Perjalanan ke sana mengambil masa hampir 1 jam (menunggu bas dari UPM ke Komuter Serdang dan perjalanan dr KTM Serdang ke Padang Jawa)

Hoh.. sepanjang menaiki komuter aku x renti2 berdoa.. Ya Allah selamatkanlah perjalanan ku.. (pasal saya takot naik komuter. takot berimpit dengan bangla dan kena bau kentot budak sekolah yang mcm x pernah sekolah)..

dan Alhamdulillah sampai di KTM Padang Jawa..

Disitu.. agak takot jugak bila berjalan merentasi mak nyah.. mereka ramai dan aku sorang.. Ku

intai-intai dr jambatan tu.. hehe.. br nampak Superman. rasa takot pon hilang.. yela. kat tempat orang..

Kami pon pegi makan2.. usha-usha periuk multicooker, (duit Superman je yang habis, duit aku selamat.. hehehehe..)

Juga menelepon emaknya untuk melaporkan keadaan terkini anaknya :D (ni kan salah satu tujuan aku)..

Ku meninggalkan perbualan telepon emak dan anak itu untuk mintak coleslaw tambah.. (hehe.. I kuat makan okeh..)



Pukul lima petang...

Aku buat muka kesian dan penat, mintak dihantar balik..

Setelah discussion sambil minum2, Superman pon bersetuju hantar aku balik bila

membayangkan kepenatan aku dan keselamatan aku..

kami same-same tak tau jalan.. hehehehe..


Ni yang lawaknye..

Aku jadi tukang tengok sign board..

Memang x jumpa Sign board ke Serdang!!!

Aku ikut signboard ke Seremban je.. main redah je..

Dengan mengingati nama-nama stesen-stesen komuter sepanjang perjlannku dr Serdang ke

Shah Alam.. ku jadikan itu panduan bahawa kami di jalan yang benar.. hehehehehe..

malas nak cite babak-babak kami sesat, pasal aku pon x tau kat mne kami sesat dan kat mne kami pergi.. So untuk x memeningkan kepala.. baik x yah cite babak-babak sesat..

Masa bertolak : 5.05 pm..
Masa sampai ke UPM Serdang : 6.28 pm

Satu jam lebih for beginners..

Perjalanan pulang Superman ke Shah Alam pulak :
bertolak : 6.32pm
sampai ke rumah sewa : 7.15 pm..

okehla tu kan? ada improvement..

Masa sebenar for experters : less than 30 minutes heheheh..
Its OK Superman, take your time untuk belajar selok belok jalan ke UPM nih..


Okeh.. thats all for today..
Patut tajuk asal ialah Sesat Bersama Superman.. tapi sebab tak mau menjatuhkn kredibilitinye..
Aku tukar tajuk..

Okeh.. bye2..

No comments:

Post a Comment