Wednesday, February 23, 2011

Sempurna






Aku manusia lemah

Selalu terjatuh

Berbeda aku darimu

Kau berdiri teguh

Aku serba tiada

Aku kekurangan

Dan bila kau tiba

Aku hillang dari kewujudan


Sempurnanya sifatmu

Tulusnya hatimu

Jujurnya niatmu

Tingginya kesabaranmu

Lepaskanlah diriku

Kerna aku

Tak mampu 'tuk' menanggung

Sebuah cinta sempurna

Darimu

Darimu

OOhhh


Bukan aku tak pernah

Mengerti dirimu

Ku sanjung setiap

Kata cinta kau berikan aku

Hilangkan rasa itu

Akhirkan semua

Dan bila kau sedar

Aku hilang dari kewujudan


Sempurnanya sifatmu

Tulusnya hatimu

Jujurnya niatmu

Tingginya kesabaranmu

Lepaskanlah diriku

Kerna aku

Tak mampu 'tuk' menanggung

Sebuah cinta sempurna

Darimu

Darimu Oohhh

Ooohh




Nama aku akmal.. Orang selalu panggil aku akmal. Walaupun itu nama lelaki tapi aku selesa dengan panggilan tu. Sebab aku dipanggil dengan nama penuh, tiada singkatan seperti dila, kema dan sebagainya. Aku juga suka maksud nama tu.. Sempurna.. Nama ni begitu sedap bagi aku. Terima kasih mak abah sebab bagi nama sesedap ini pada kakngah..


Ehem..ehemm.. Kamu tahu apa itu Cinta Sempurna? Pernah rasa ada cinta sempurna tak? Aku tak tahu, tapi aku pernah ada cinta.. Walaupon nama ku Sempurna tapi aku taklah sempurna.. Aku ade banyak kekurangan.. Tapi bila dengar lagu ni.. Rase macam lebih kurang je.. Hehe.. Kalau kita cintakan seseorang, kite mesti mahu tengok die bahagia.. Walaupon bukan dengan kita..Ya. Aku pon begitu. Sebab aku sedar diri ini banyak kekurangan.. Cukuplah menyintai dari jauh.. Kalau sampai ada jodoh, tak kemana.. Allah akan satukan kembali.


Alhamdulillah aku kini dalam proses menuju kematangan.. Mungkin x berapa cerdik lagi sebab kena belajar banyak lagi.. Tapi rasa aku macam span yang menyerap masuk erti pengalaman dalam hidup.. Aku belom matang lagi.. Tapi aku rasa aku dah mula matang. Mula bersedia untuk jadi seorang wanita, seorang guru yang bakal mendidik anak bangsa.


Soal jodoh, ajal dan maut. Aku serahkan pada tuhan. Aku mintak kesihatan yang baik, emosi yang stabil, minda yang aktif. Aku mahu buat sesuatu yang bermakna dalam hidupku. Kalau panjang jodoh aku dengan Superman, InsyaAllah kami kan bersatu. Masa ni memberi peluang pada kami masing-masing untuk memperbaiki diri masing-masing.. Merenung mana yang salah, serius dengan masa depan. Aku harap dia begitu juga.. He still my Superman forever, and I love him and his family soo much. A family that give me a lots of love and meaning of family.. :) Mungkin bagi sesetengah orang aku hanya berangan-angan.. Tapi ini sebuah harapan. X salah kita berharap kan. Mendoakan yang terbaik. Dan aku percaya pada kuasa Tuhan.. Maka tiap kali lepas solat aku berdoa agar dipanjangkan jodoh.. Agar dijadikan dia lelaki terbaik buatku, dan dijadikan aku wanita terbaik buat dia..

Tapi satu yang aku rasa susah sikit nak ubah. Blur aku ni.. Gaye budak2 aku ni. Gaye cakap ala-ala manje aku ni.. Hehehe.. susah nak ubah la. :P Sometimes benda ni yang wat aku nampak macam tak tahu ape2. Aku tengok orang lain yang suara tegas skit tahu,walaupon die kelentong je org pcaye, tp kalo aku ni.. org ingat aku blur je memanjang. Ye memang aku blur sebab kuat berangan tp x de lah tiap masa.. Huhuhu.. Suara yang tegas buat kite nampak matang, buat kite nampak yakin. Hmm.. jadi aku perlu ubah nada suara aku ni.. Nak kasi nampak matang sikit. Dahla muka nampak macam budak-budak, suara macam bdak, badan mcm budak. Hati macam budak.. Budak ye bukan badak.. hehehe.. Sat lagi orang ingat aku student, bukan cg..


Satu lagi.. Aku nak jadi orang yang bertanggungjawab atas kata yang dikota.. Jadi aku mesti jaga post-post aku di facebook, di blog dan ketika bercakap dengan orang. Aku x boleh emo sangat, x leh jujur sangat, x leh banyak sangat cakap (detail) kena tengok orang, kena tengok situasi. Janji mesti dikota, cakap mesti serupa bikin.. Bikin mesti serupa cakap. Untuk jadi matang aku mesti mudah memaafkan orang.. X boleh berdendam. Pahami orang lain. Jangan mudah terasa hati.. Hormat pendapat orang lain. Kamu kena bijak merancang apa yg nak dikata. Pikir masak-masak sebelom buat sesuatu.. Wah.. Kalo aku matang macam gadis melayu je.. ( Kak sheha cakap aku ni macam perempuan melayu terakhir kalau tolak blur.. hehe tq akak. )


ehmm.. dan banyak lagi lah untuk jadi matang. Dan yang penting jangan banyak berangan ye Cik Akmal.. Huhuhu..

InsyaAllah.. I'm getting stronger.. Really love this school (life)..

Waiting you from far :) Your Superwoman..













No comments:

Post a Comment