Sunday, February 13, 2011

Shopping Bersama Superman..

Salam semua.. Sekarang saya kat umah maksu kat Ampang.. ade cuti maal hijarah hari selasa so amik kesempatan balik umah maksu kalo x bising pulak die tye ble nak datang umah. huhuhu.. Tadi pergi shoping dengan maksu kat tesco ampang.. Dalam kepeningan dan kemengantukan, saya jalan je ikut maksu pergi pilih barang.. pilih sayur la. pilih ikan ayam.. dan juga beli barang-barang nak buat kek. InsyaAllah, hari ni atau esok aku buat kek kat umah maksu ni.. terliur.. yela dah lama x makan buat kek buatan sendiri.. Superman, kalo ada lebih saya simpan kat awak okey :)

Em.. tapi sayur dan ikan die tak segar la.. loya tekak tengok ikan die.. menggelikan. Maknenye memang x segar sangat la tu..



Sedang berjalan-jalan kat situ.. Nampak la pasangan suami isteri baru kawen agaknye. Muka pon nampak muda mcm br lepas kuar U ala2 manja macam tu.. Sweet sangat.. :)

Nanti nak macam tu jugak. Shoping beli barang dapor pon romantik tau kalau dengan orang tersayang :D.. Heeeee.. Gatai... Boleh jadi sampai kedai nak tutup pon kami tak abis shoping la.. hahahaha..



Cerita pasal shoping.. Adela beberapa kali saya shoping dengan Superman. Bukan shoping baju, tapi shoping beli barang-barang dapor.. hehehe :P

Superman mengada-ngada semua nak saye yang buat.. nak beli kacang saya kena bungkuskan, nak beli air saya kena pilihkan, Ingat saya wife awak ke Superman? Belom lagi lah.. Hehehe, tapi x pe saye suka mengada-ngada yang tu. Rasa macam suri rumah berjaya je rasenye kalo kuar beli barang dapor ngan die.Hehehehe.. Sampai mak cik yg keje kat situ pon sengih2 tengok kitorang.. Mungkin sebab saya panggil die abang dan ckp dengan die lembut2 die ingat kami new heppy couple kot.. atau sy nampak mcm 'Mak Cik' sangat ke ms beli barang dapor? hehehe.. tak taula.. Superman selalu kate saye ni macam makcik-makcik tau.. :(

Teringat kenangan kami kuar berdua pergi pasar besar kat Kuantan. Dahla punye susah nak dating, dapat dating pulak dekat pasar.. Tu pon sebab sy curi-curi kuar dengan alasan nak beli ayam buat masak ns ayam.. Lepas tu pg beli benang kait kat kedai cina depan kfc tu sebab nk mengait n beli barang jahitan. Superman x nak turun moto, saya pon pg jela beli sendiri ala dekat je. Toleh belakang dulu cr superman yg hilang dr pndngn mata sebb cr parking.. Risau jugak takot kena tinggal ehe.. Bila dah siap beli Superman dah tercongok kat depan kedai. Dalam hati : Yeah! Superman hensem dan macho betol pada mata saya !!! Tapi tabik spring la kat superman.. Dia pandai pilih ayam dan daun sup.. Yang mane saya masa tu br berjinak2 nak belajar masak2 pon x reti sgt nk pilih. tahu amik yg dalam peti ais je kalo nak masak, bukan x reti msk ye.. hehehe.. Malu :P



Aah.. kami juga pernah dua tiga kali shoping baju, kami masuk kedai Anakku.. Kedai yang jual barang2 baby tu.. sebab nak beli baju adik yg umur setahun lebih ms tu.. Kami pon belek2 la bj budak2. Yela x penah ade adik kecik sekali dapt msti asal ade duit ckit nk beli kat die aje :)



Masa kak long kawen pon kami shoping jugak beli barang dapor untuk kenduri nikah kaklong.. Oh ya. Kak long tu kakak Superman :). Kami kena beli sayor, tauge, cili kering senang ckp sume barang-barang basah la.. Sangat seronok shoping dengan family Superman. Masa tu tengok mak ayah Superman jalan berpegang tangan.. So Sweet!!! :D

Saya suruh Superman teman mak ngah die yg jalan sorang-sorang, tp die nak jalan ngan saya... Saya tunjuk kat die mak ayah die berpegangan tangan dan tanye.. "Kite nanti dah tua-tua macamtu ke? " dan die jawab sambil tersenyum.. " Mestilah, lebih lagi.. " Auww.. so sweet!!! hehehe.. Sayang awak Superman.. Saya suka sangat shoping dengan awak...Saya suka buat apa saja dengan awak kerana saat-saat bersama awak sangat membahagiakan :D



Kali terakhir kami shopping bersama bulan lepas.. Beli barang-barang makan die dan saya kat Giant. Superman nak sudu.. x de sudu yang jual satu-satu kat situ. kenala beli sedozen. Bakinye masih ade lg 6.. Superman amik 3, sy amik 3.. Sy Offer kat roomate sudu tu. die x mau.. Katenye "tak pelah akmal.. Simpan je untuk adik beradik akmal kat umah..". Ehm, x pela roomate, kalo x nk sy simpan je sudu ni, Itu sudu kami beli bersama, maka kami kena simpan untuk kegunaan bersama.. Anda paham maksud saya? Hehehe.. saving is caring.. eh, ape punye ayat la.. hehehehe.. saving for the future and keeping the sweet memories.. Heee :D

Doakan jodoh kami kuat dan dimurahkan rezeki :) kami mahu guna sudu tu bersama-sama cepat sikit. Anda paham ? Alhamdulillah. Kalo x paham doakan jelah.. Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment